Ciena® (NYSE: CIEN) introduceert WaveLogic Ai, de eerste volledig programmeerbare coherente modem die maximale netwerkprestaties levert voor minimale kosten. WaveLogic Ai combineert schaal, automatisering en intelligentie en vormt de fundamentele technologie die een zelfsturend netwerk mogelijk maakt. Dit is onmisbaar in een tijdperk van IoT, zelflerende machines en baanbrekende on-demand diensten.

WaveLogic Ai zet nieuwe prestatienormen neer die de rendabiliteit en flexibiliteit van transportnetwerken significant verbeteren binnen een brede reeks netwerktoepassingen. Met name in metro- en DCI-applicaties zorgt het voor 400G single carrier transmissie met ongekende statistieken op het gebied van vermogen en dichtheid. In regionale en lange-afstandsnetwerken zet WaveLogic Ai 200G en 300G als nieuwe standaard neer voor transmissie via de backbone, met als gevolg een verdubbeling van de capaciteit en een drastische verlaging van de kosten per bit. Voor onderzeese netwerken biedt WaveLogic Ai maximale capaciteit met maximaal bereik in afstanden tot wel 14.000 kilometer.

WaveLogic Ai biedt verhoogde intelligentie voor meer inzicht in het netwerk. Dit maakt autonome beslissingen mogelijk waarmee de netwerkprestaties verder verbeterd kunnen worden. Door middel van open interfaces monitort en verzamelt de modem kritische netwerkdata, inclusief ingebedde real time link-belasting, en neemt vervolgens zelf intelligente beslissingen over de capaciteit. WaveLogic Ai helpt bijvoorbeeld de optimale capaciteit te bepalen voor ieder mogelijk pad binnen het netwerk en kan afstemmen op verschillende capaciteitsniveaus van 100G tot 400G in stappen van 50G.

Aanvullende details:

• WaveLogic Ai bevordert Ciena’s expertise op het gebied van high-speed glasvezel met de volgende kenmerken:
    • Gigantische schaalbaarheid: WaveLogic Ai maakt gebruik van een geavanceerde, voor 400G geperfectioneerde, technologie-motor met een hogere baudrate om een dubbele capaciteit per kanaal mogelijk te maken, drie keer de afstand bij dezelfde capaciteit en vier keer de servicedichtheid voor minder dan de helft van het vermogen. Deze schaalbaarheid maakt 400GE en flexibele diensten mogelijk voor klanten, met een optimale ten opzichte van de flexibele capaciteit van de lijn.
    • Open automatisering en intelligentie: WaveLogic Ai is ontworpen om enorme hoeveelheden data over optische netwerkprestaties te berekenen en beschikbaar te maken via open interfaces die doorzocht kunnen worden om on-demand, programmeerbare netwerken te bouwen.
    • Uitgebreide afstembaarheid: Om de capaciteit beter te matchen met de systeemmarge, biedt Wavelogic Ai ongekende mogelijkheden om deze op elkaar af te stemmen. Dit gebeurt via open software interfaces die geautomatiseerde en intelligente beslissingen kunnen nemen, om zo operationele kosten te verlagen en handmatige fouten te voorkomen.
    • Voorheen onbereikbare efficiëntie binnen het netwerk: WaveLogic Ai biedt toegang tot real time informatie over de belasting van links. Daarmee krijgen operators meer inzicht in het netwerk en de mogelijkheid om het netwerk zo te installeren dat het optimale capaciteit en maximale efficiëntie behaalt.
  • WaveLogic Ai zal beschikbaar zijn vanaf het tweede kwartaal van 2017.

Managementcitaten:

• “De groei van cloud computing, HD video en IoT heeft de manier waarop onze klanten het netwerk gebruiken en erop vertrouwen enorm veranderd. Om aan de huidige en toekomstige vraag te voldoen, moet het netwerk niet alleen schaalbaar zijn, maar ook intelligent en programmeerbaar om toezicht en controle te kunnen houden, en direct te kunnen reageren op de vraag vanuit gebruikers. De introductie van Ciena’s WaveLogic next-generation platform zorgt voor een nieuwe standaard voor glasvezelnetwerken en is een belangrijke stap in onze toekomstige netwerkevolutie.”
    -   Glenn Wellbrock, Director of Optical Transport Planning bij Verizon
  • “Door de exponentiële groei van wetenschappelijk dataverkeer van instrumenten en installaties over de hele wereld moet ons netwerk in staat zijn om zich continu aan te passen aan de behoeftes van data-intensieve applicaties en wetenschappelijk onderzoek. In het verleden werden beslissingen vaak genomen op basis van inschattingen of informatie uit andere specifieke gevallen, en kozen we doorgaans voor het toewijzen van overcapaciteit. We hebben nu real time netwerk telemetrie en analytics nodig om de onderliggende infrastructuur op een intelligente manier te bouwen voor optimale capaciteit."
    -   Inder Monga, Executive Director bij ESnet
  • “In onze huidige on-demand wereld, waar nieuwe applicaties het netwerk op een onverwachte manier kunnen belasten, hebben operators geavanceerde, optische mogelijkheden nodig waarmee ze niet alleen kunnen opschalen voor meer capaciteit, maar ook het netwerk kunnen programmeren om autonome en intelligente beslissingen te nemen die de netwerkprestaties real time verbeteren. Hoewel het onmogelijk is om te voorspellen wat de volgende ‘killer app’ wordt, stelt Ciena’s WaveLogic Ai platform operators in staat om de vraag vanuit gebruikers proactief te beheren en met minder hardware meer uit het netwerk te halen.”
    -   Ian Redpath, Principal Analyst, Intelligent Networks, Ovum

Ciena is pionier en wereldwijd marktleider op het gebied van coherente optische transmissiesystemen. Meer dan 100.000 WaveLogic high-speed coherent line interfaces zijn verscheept en geïmplementeerd over meer dan 100 miljoen kilometer over de hele wereld.

Over Ciena
Ciena (NYSE: CIEN) is een netwerkstrategie- en technologiebedrijf. We zetten eersteklas technologie om in waarde, door middel van een intensief en adviesgedreven businessmodel - met een voortdurend streven naar het creëren van  uitzonderlijke ervaringen, gemeten in resultaten. Voor updates over Ciena volg ons op Twitter @Ciena, LinkedIn, de Ciena Insights blog, of ga naar www.ciena.com.

Opmerking voor Ciena-investeerders
We moedigen investeerders aan om de pagina voor investeerders te bekijken op onze website www.ciena.com/investors. Hier plaatsen we regelmatig persberichten, het laatste nieuws, financiële resultaten en andere aankondigingen. Soms plaatsen we hier exclusieve informatie, naast de andere kanalen die we gebruiken. Dit persbericht bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen die zijn gebaseerd op huidige verwachtingen, voorspellingen en veronderstellingen waarmee een zekere mate van risico en onzekerheid is gemoeid. De daadwerkelijke resultaten van Ciena kunnen materieel afwijken van de vermelde of geïmpliceerde resultaten, tengevolge van de risico's en onzekerheden die met de activiteiten van het bedrijf kunnen worden geassocieerd, waaronder de risicofactoren die zijn beschreven in onze meest recente jaar- of kwartaalrapport ingediend bij de Securities and Exchange Commission. Toekomstgerichte verklaringen zijn onder andere verklaringen met betrekking tot de verwachtingen, veronderstellingen, intenties of strategieën en kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van woorden als "anticiperen," "veronderstellen," "zou kunnen," "schatten," "verwachten", "beogen," "mogelijk," "zouden," "zal," en "zou" of vergelijkbare formuleringen. Ciena verplicht zich op generlei wijze tot het bijwerken van de informatie in dit persbericht, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.